Głównym celem projektu „EuroSpot” jest poszerzenie wiedzy uczestników dotyczącej europejskiego dziedzictwa kulturowego poprzez badanie własnego narodowego dziedzictwa kulturowego (włoskiego, tureckiego i polskiego) oraz poprzez uczestnictwo w międzynarodowych mobilnościach. Cel jest skierowany na zwiększenie motywacji uczniów do nauki dzięki zastosowaniu innowacyjnych metod nauczania oraz narzędzi ICT.
Zamierzamy to osiągnąć poprzez następujące działania:
1) przeprowadzenie projektu e-Twinning ze szkołami partnerskimi (stworzenie projektu Twinspace i prowadzenie wszystkich działań projektowych na platformie obejmującej główny produkt końcowy – EuroSpot mobilną aplikację;
2) organizowanie krótkoterminowych i długoterminowych mobilności dla uczniów;
3) organizowanie szkoleń dla pracowników szkoły związanych z rozwojem zawodowym.
Wszystkie działania będą obejmować rozwijanie kluczowych umiejętności, takich jak umiejętność komunikacji i współpracy, znajomość narzędzi ICT, innowacyjnych technik nauczania / uczenia się oraz rozwoju osobistego (poznanie elementów kulturowych krajów, rozwijanie pasji i zainteresowań).
Uczestnikami projektu będą niektórzy uczniowie i członkowie szkolnej kadry nauczycielskiej, podczas gdy rzeczywiste długoterminowe korzyści płynące z projektu są skierowane do wszystkich pracowników szkoły, uczniów i ich rodziców.
Koordynator szkolny projektu – Anna Terlecka
Projekt Education 4 You (Edu4U) przygotowany został przez 4 kraje: Czechy (koordynator), Islandię, Portugalię i Polskę. Uczestniczyć w nim będą uczniowie w wieku 15-18 lat. Celem projektu jest rozwijanie kluczowych kompetencji XXI wieku. Projekt zakłada rozwijanie i pogłębianie umiejętności cyfrowych, wspieranie kreatywności i przedsiębiorczości, naukę debaty i uzasadniania własnej opinii, zapoznanie się z podstawami kodowania, podnoszenie świadomości kulturowej podczas „outdoor learning” – nauki wykraczającej poza szkolną ławę, podnoszenie świadomości etykiety i netykiety podczas komunikacji transgranicznej, zwiększenie kompetencji językowych oraz zwiększenie poczucia przynależności do społeczności europejskiej.
Kształtowanie umiejętności przedsiębiorczości i kreatywności odbywać się będzie w ramach utworzonych przez uczestników projektu firm treningowych: uczniowie stworzą pomysł biznesowy na konkretny produkt / usługę, stworzą strategię marketingową, przedstawią ją i przygotują prosty raport końcowy. Uczniowie będą pracować nad swoimi produktami w przestrzeniach twórczych, korzystając z drukarek 3D, podstaw kodowania, gier i zadań online i offline. Wypracowane materialne rezultaty projektu (plakaty, filmy video, prezentacje, plany zajęć, itp) udostępnimy na stronie internetowej oraz Twinspace projektu, który stanowić będzie synergię programu Erasmus+ oraz eTwinning.
Koordynator szkolny projektu – Katarzyna Siwczak
Projekt Le@rn to Te@ch jest odpowiedzią na potrzeby edukacyjne nauczycieli i uczniów naszej szkoły. Głównym celem jest wprowadzenie zmian w podejściu do procesu uczenia się i nauczania poprzez ukształtowanie wśród nauczycieli postaw otwartych na innowację i nowe metody nauczania oraz przełożenie tych postaw na inicjatywy podejmowane w klasie, które, mamy nadzieję, w podobny sposób przełożą się na podejście uczniów do nauki.
Cel zrealizujemy poprzez następujące działania:
Dzięki realizacji projektu pragniemy, aby nasza szkoła stała się miejscem, w którym pasja nauczania przekłada się na pasję uczenia się, miejscem, w którym zarówno nauczyciele jak i uczniowie uczą się postaw otwartości na kontakty i współpracę międzynarodową, przełamują barierę językową i strach przed nowoczesnymi rozwiązaniami dydaktycznymi i technologicznymi, miejscem, w którym proces nauczania wykracza poza tradycyjne standardy.
Koordynator szkolny projektu – Agnieszka Pielorz